Dalībnieku pieteikšanās tradicionālajam ziemas rallijam Sarma 2022, kas notiks 12. februārī Gulbenes novadā, oficiāli ir beigusies, un dalību apstiprinājušas 95 ekipāžas Sarakstā iespējams atrast daudz spilgtu ierakstu. Tas liecina, ka cīņa par uzvaru rallijā Sarma 2022 būs sīva un interesanta.
Lai arī pieteikta ir tikai viena WRC klases automašīna (Mini John Cooper Works WRC), jaudīgo un ātro automašīnu skaits ir ievērojams. Sarakstā jau ir atrodamas vienpadsmit Rally2 vai R5 klases automašīnas, kas ir jauns rallija Sarma rekords, kuru skaitu papildina vēl divas Proto un trīs Rally3, kā arī viena Rally2-Kit klases automašīna.
Mārtiņa Seska komandas pārstāve Ieva Hmieļevska, ”Šosezon ekipāža pārsēžas pilnpiedziņas auto un krās maksimāli daudz sacensību kilometru. Pašreiz saskanošanā ir vairākas lietas, tāpēc ceru, ka oficiālu paziņojumu par šīs sezonas gaitu varēsim sniegt februāra beigās. Sportiski ir iezīmēta vairāku gadu programma un to varēsim izklāstīt oficiciāli, kad būs pabeigtas uzsāktās sarunas un noslēgtas vienošanās. Sezonu Mārtiņš sāks ar ralliju “Sarma”, kurā testēs ”Škoda Fabia Rally 2Kit”.”
”Pēc reģistrēšanās rallijam “Sarma”, sajūta ir gluži vai kā sākot jaunu mācību gadu. Mēs ar Renāru beidzot realizēsim jau senu mūsu mērķīti un sēdīsimies pilnpiedziņas auto. Škoda Rally 2 Kit ir sagatavots Lietuvā. Tas nav gluži augstākās klases R5 jeb Rally 2, tomēr tas nemazina prieku pie stūres. Dalībnieku saraksts ir ļoti spēcīgs, tāpēc ar ļoti lielu interesi un nepacietību skatāmies, kā mums veiksies rallijā “Sarma” un cik ātri spēsim pielāgoties jaunajai tehnikai sacensību apstākļos,” stāsta Mārtiņš Sesks.
Šobrīd zināms, ka Sesks ”Rally Sarma” startēs ar ”Skoda Fabia R4” automašīnu, kas saprotamākā valodā ir Rally2-Kit klases automašīna. Šo kitu ir izstrādājusi slavenā franču kompānija Oreca, kas saražo komplektu, kurā ietilpst dzinējs, transmisija, galvenās piekares detaļas, bremzes un daļēji elektronika. Šo komplektu var iegādāties jebkurš interesents, kur tālāk šis komplekts jāieliek mašīnas virsbūvē. Tālāk viss atkarīgs no katras komandas inženieru spējām un prasmēm šo visu salikt kopā tā, lai gala rezultātā auto būtu ātrs un konkurētspējīgs.
Lai būtu saprotamāk, tad rallija hierarhija aiz WRC Rally1 mašīnām šobrīd ir sekojoša: WRC2, Rally2-Kit, Proto, A grupa, Rally3 un N4.
Pēc zināmās informācijas šo lietuviešu Proracing Engineering komandas automašīnu daudz ir testējis pieckārtējais Somijas rallija čempions Tēmu Asunmā. Gan pēc somu braucēja, gan citu braucēju atsauksmēm automašīna ir labi sakomplektēta un labi saregulēta, tāpēc pamats esot ļoti labs. Arī vadāmības ziņā braukšana ar šo Rally2-Kit esot ļoti laba un ļoti tuvu R5, taču, protams, jaudas ziņā šis auto ir nedaudz vājāks. Jaudas ziņā R5 ir ap 280 Zs, bet Rally2-Kit jauda ir 263 Zs. Pēc pieejamās informācijas Rally2-Kit ir par apmēram 0,8 – 1 sekundes uz kilometru lēnāks par R5.
Jāatzīmē, ka, lai arī sākotnēji bija plānots, ka vienā klasē varētu startēt Rally3 un Rally2-Kit automašīnas, beigās sanācis tā, ka šis Rally2-Kit ir nedaudz ātrākas par Rally3, tāpēc abas šīs mašīnas WRC un ERČ čempionātos netiks liktas kopā vienā klasē.
Informācijas avots:
www.go4speed.lv