Krosa komisija
11.04.2023

Vītols Lielbritānijas rallijkrosa sezonu iesāk ar ceturto un piekto vietu

Rv1 2

Latvijas rallijkrosa braucējs Roberts Vītols uzsācis Lielbritānijas rallijkrosa čempionātu ar pirmajiem posmiem Lidenhilā. Sestdien, pirmajā sacīkstē sasniegta cienījama ceturtā vieta, bet pirmdienā notikušajā otrajā posmā Vītols finišēja piektajā pozīcijā.

Rv1

Roberts ar salīdzinoši senilo Citroen C4 devās cīņā pret ļoti dažādu tehnikas klāstu. Tostarp RX2e čempionauto ar visu čempionu Viktoru Vranksu pie stūres, arī Stīva Harisa Mini Cooper nu jau elektrizēts. Šīs ir pirmās elektroauto mašīnas britu čempionāta vēsturē, kas iziet uz starta šī seriāla posmā. Atšķirība starp tām – ja Vranksa RX2e ir speciāli sagatavota rāmja konstrukcija, tad Mini ir tas pats Prodrive konstruētais WRC un WRX auto, šobrīd aprīkots ar STARD kompānijas trim elektromotoriem. Arī rūcošo mašīnu klāstā interesanta tehnika, sastāvs visai neprognozējams. Kopumā pirmajā posmā Supercar klasē uz starta stājās 14 dalībnieki, bet pirmo posmu visu klašu ieskaitē sāka 75 braucēji.

Roberts Vītols sestdienu sāka piesardzīgi, brīvajos treniņos uzrādot desmito rezultātu. Tomēr dienas gaitā rezultāti kļuva arvien pārliecinošāki, līdz pusfinālā tika sasniegta trešā vieta un nodrošināta vieta astoņu dalībnieku finālā. Pirmajā kvalifikācijā Vītols uzrādīja septīto rezultātu, bet otrajā sērijā sestā vieta, kas divu braucienu summā deva sesto pozīciju un vietu otrajā pusfinālā. Šajā braucienā startējis trešais, Roberts arī finišā guva trešo vietu, kvalificējoties finālam.

Finālā no starta Vītols aizbruca piektajā vietā, bet brauciena laikā demonstrēja lielisku ātrumu. Pareizi izspēlējot Džokera apļa stratēģiju Roberts pakāpās uz ceturto vietu finišā, gūstot pozīciju pāris sekunžu aiz Vranksa, kurš guva trešo vietu. Uzvaru sasniedza Patriks O`Donovands, otrais – Džekts Torns.

Rv1 3

Otrais posms pirmdienā sākās ar pamatīgu lietu, kas mērcēja trasi un līdzjutējus. Tas bija izdevīgi Vītolam, jo mazināja jaudīgo mašīnu pārsvaru, attiecīgi, palielinot Roberta vecā Citroen C4 iespējas. Komanda bija novērsusi sestdienas tehnikas problēmas, un Vītolam spēka demonstrējums lietū izdevās pārliecinošs – 15 Supercar klases dalībnieku konkurencē labākais laiks treniņos. Arī pirmajā kvalifikācijā latvietis savā braucienā guva uzvaru. Tiesa, daudz laika tika zaudēts aiz Olivera Beneta, kurš brauca pa priekšu cīnoties ar problēmām. Benets kādā no pēdējiem apļiem izslīdēja un noslāpēja auto, uz ko Robertam nebija laika reaģēt – abu kontakts un skaidrošanās pie tiesnešiem. Benets gan atzina problēmu savā pusē, tāpēc Vītols iztika ar mutisku brīdinājumu. Pēc šāda brauciena Roberts kvalifikācijas sērijas kopsummā guva trešo vietu.

Arī otrajā sērijā Vītols sasniedza trešo pozīciju – abās kvalifikācijās trijniekā tie paši braucēji: Patriks O`Donovans un Džeks Torns. Jāatzīmē, ka O`Donovans šogad startē ar Hansen Motorsport būvēto Peugeot 208, kas, kā izskatās, padara viņu gandrīz neuzvaramu. Pusfinālā gan O`Donovans zaudēja uzvaru, piekāpjoties ar RX2e elektroauto braucošajam Viktoram Vranksam, bet šajā braucienā trešais bija Vītols. Tas deva Robertam vietu finālā – piektā starta pozīcija.

Fināla startā Roberts saņēmis pamatīgu sitienu pa automašīnas aizmuguri, kas apgrūtinājis visu tālāko braucienu. Neraugoties uz to, viņš pārējos fināla apļus nolidojis mežonīgā ātrumā, uzrādot fināla otro ātrāku apļa laiku. Finišā gan piektā vieta, līniju pārbraucot gandrīz blakus ceturto vietu guvušajam Tristenam Ovendenam – pietrūka 0,2 sekundes. Trijniekā iekļuva Patriks O`Donovans, Džeks Torns un Ollijs O`Donovans.

Pēc fināla ilgstoši netika publicēti izšķirošā brauciena rezultāti, kas nozīmē, ka pirms to publiskošanas, visticamāk, notika pamatīga incidentu izpēte. Kad rezultāti parādījās, tajos bija atrodams unikāls ieraksts – VISI astoņi brauciena dalībnieki saņēmuši oficiālu brīdinājumu par sadursmes izraisīšanu! Pozīcijas gan, līdz ar to, nemainījās.

 

Informāciju sagatavoja: Viesturs Saukāns, autocross.lv