Standarta automobiļu komisija
22.07.2025

Superlaps trešajā posmā dramatiskas desmitdaļu cīņas un skaistas uzvaras

Mano R3 1

Pagājušajā ceturtdienā, 17. jūlijā, Biķernieku trasē norisinājās MANO Superlaps sezonas trešais posms, kurā uz starta stājās 50 dalībnieki. Aizraujošās cīņās uzvarētāju liktenis izšķīrās vien noslēdzošajos braucienos, jo žūstošā trase ar katru apli kļuva arvien ātrāka un ātrāka. OPEN klasē savu pirmo uzvaru svinēja Rihards Baumanis, 3000 klasē otrais sezonas panākums Kasparam Mamonam, savukārt 2000 ieskaitē trešā uzvara trīs posmos Dāvidam Krūzem.

Mano R3 2

Tāpat kā pirmajos divos posmos arī trešās šīs sezonas sacensības tika aizvadīts mainīgos laika apstākļos, tomēr atšķirībā no pirmajiem posmiem, kad sacīkšu laikā sāka līt un rezultāti pārsvarā noskaidrojās pirmajos braucienos, šoreiz lietus uznāca pirms braukšanas un trase ar katru braucienu kļuva sausāka. Tādējādi dalībniekiem katrs brauciens bija svarīgs, jo nevarēja paredzēt, vai trase turpinās žūt vai arī atkal uznāks lietusgāzes.

Ātrākajā OPEN klasē lieliska cīņa par uzvaru izvērtās starp abiem sezonas līderiem Jāni Straupi (BMW M4) un Rihardu Baumani (Subaru Impreza). Pirmajā braucienā, kad trase vēl bija visai slapja un slidena, Baumanis izmantoja savas pilnpiedziņas priekšrocības un bija diezgan tālu priekšā, tomēr otrajā braucienā Straupe jau ievērojami pietuvojās un vairs atpalika vien par 0,25 sekundēm, abiem pilotiem vairākkārt apmainoties ar ātrākajiem apļiem. Trešais brauciens pilnībā nožuvušajā trasē solīja tikpat aizraujošu cīņas turpinājumu, tomēr pēc pāris apļiem Straupes automašīnu piemeklēja tehnisks defekts. Baumanis tikmēr turpināja uzlabot sniegumu un, uzstādot šīs sezonas ātrāko apļa laiku klasiskajā auto apļa konfigurācijā (1:31.171 minūtes), varēja pelnīti svinēt savu pirmo uzvaru.

Mano R3 3

Tikpat sīva spēkošanās izvērtās arī par OPEN klases goda pjedestāla trešo pakāpienu, kurā iesaistījās veseli četri braucēji. Slapjajos apstākļos vislabāk veicās iepriekšējā posma 3. vietas ieguvējam Pēterim Rubulim (Audi S3), tomēr žūstošajā trasē viņam paskrēja garām gan Jevgenijs Jefanovs (Audi TTS), gan arī Kārlis Volfs (Mitsubishi Lancer Evo) un Madars Frīdmanis (Audi RS5). Beigās ātrākais no šīs četrotnes divu apļu summā izrādījās Frīdmanis, kurš vien par 0,7 sekundēm apsteidza Volfu un attiecīgi varēja priecāties par savu pirmo pjedestālu autosportā.

Vēl sīvāka cīņa bija novērojama 3000 klasē, kurā par uzvaru sacentās kopvērtējuma līderis Artis Baumanis (BMW 3. sērija) un pirmā posma uzvarētājs Kaspars Mamons (Toyota GR Yaris). Pirmajos divos braucienos pilnpiedziņas priekšrocības izmantoja Mamons un katrā no tiem bija vairāk nekā sekundi priekšā, tomēr tāpat kā OPEN ieskaitē arī šeit viss izšķīrās trešajā braucienā. Abi divi piloti vairākas reizes apmainījās ātrākajiem apļiem, tomēr beigās divu apļu summā par nieka 0,2 sekundēm ātrāks bija Mamons, svinot savu otro uzvaru šosezon. Arī cīņa par trešo vietu 3000 klasē bija aizraujoša, jo vienas sekundes ietvaros finišēja trīs piloti ar 3. sērijas BMW – Raimonds Meiss, Raimonds Poga un Rihards Puķītis. Ātrākais no viņiem šoreiz Meiss, kuram šis jau otrais pjedestāls pēc kārtas.

Mano R3 4

Lai arī likās, ka dramatiskāka cīņa kā 3000 klasē vairs nav iespējama, par to ceturtdienas vakara izskaņā parūpējās 2000 klases līderi. Pirmajos divos braucienos ātrākais bija Rolands Ozoliņš (Honda Civic) un arī izšķirošajā trešajā braucienā Ozoliņa ātrākais aplis bija par 0,05 (!) sekundēm ātrāks nekā kopvērtējuma līderim Dāvidam Krūzem (Toyota GT86). Tomēr, ejot pēc vēl viena ātra apļa, Ozoliņa auto izejā uz starta finiša taisni beidzās degviela, un attiecīgi divu apļu summā Krūze tomēr par 0,1 sekundi aizsteidzās garām un svinēja savu trešo uzvaru trīs posmos. Trešo vietu šoreiz ieņēma igauņu viesis Sten Erik Sild (VW Golf).

FWD OPEN ieskaitē pārliecinošu uzvaru svinēja Edvīns Vansovičs (Honda Civic), aiz sevis atstājot Edgaru Ozoliņu (Mazda 323) un pirmo divu posmu uzvarētāju Edvīnu Jurecki (VW Golf). 1600 klasē iespaidīgu ātrumu demonstrēja un pārliecinošu uzvaru izcīnīja Jānis Vanks (Toyota Yaris), tomēr par otro vietu izvērtās sīva cīņa starp Keriju Staškēviču (Toyota Yaris) un Rolandu Bērziņu (BMW 1. sērija), no kuriem virsroku par 0,8 sekundēm divu apļu summā guva Staškēvičs.

Mano R3 5

SUPERCAR klasē pirmais otro reizi šosezon Edgars Eriņš (Lotus Elise), tikmēr RACE klašu uzvarētāji šoreiz sekojoši – Kaspars Rudmiezis (RACE 1600), Uldis Timaks (RACE 2000), Adrians Apsītis (BMW CUP) un Ikars Putniņš (RACE OPEN). Jāatzīmē, ka pirmajos trīs Superlaps posmos šosezon kopskaitā uz starta izgājuši 89 dažādi dalībnieki, kas parāda arvien pieaugošo disciplīnas popularitāti un “Trackday” kultūras attīstību Latvijā. Tāpat Superlaps organizatori vēlas arī atzīmēt un pateikt paldies seriāla atbalstītājiem – “Trident”, “MAD Design” un LAF Standarta Automobiļu komisijai.

Nākamais MANO Superlaps posms notiks 21. augustā un to paredzēts aizvadīt aizraujošajā Biķernieku trases moto apļa konfigurācijā. Divas nedēļas pirms tam – 7. augustā – šajā pašā konfigurācijā tiks aizvadīts treniņš, lai braucēji varētu pienācīgi sagatavoties sezonas ceturtajam posmam. Piektais un noslēdzošais 2025. gada Superlaps posms 27. septembrī norisināsies kopā ar autošosejas dalībnieku iemīļotajām 100 minūšu sacensībām. Kā jau ierasts, tad sezonas noslēgumā dalībniekiem tiek piedāvāta īpašā, lielā Biķernieku trases konfigurācija, kurā apvienoti auto un moto apļi. Plašāka informācija par Superlaps un gaidāmajiem pasākumiem pieejama www.manoevents.lv.

MANO Superlaps 2025. gada sacensību un treniņu kalendārs:
Treniņš, 7. augusts, Biķernieku moto aplis
4. posms, 21. augusts, Biķernieku moto aplis
Treniņš, 25. augusts, Biķernieku auto aplis
Treniņš, 18. septembris, Biķernieku apvienotais aplis
Treniņš, 26. septembris, Biķernieku apvienotais aplis
5. posms, 27. septembris, Biķernieku apvienotais aplis

 

Foto: Raimonds Volonts

Informāciju sagatavoja: Artūrs Virbulis