Rallija komisija
10.02.2025

Seska/Franča duets WRC sezonu sāks šonedēļ Zviedrijā

Msrf 1

Pēc Somijas sniegos aizvadīta treniņa Latvijas ātrākā rallija ekipāža Mārtiņš Sesks un Renārs Francis devušies uz Zviedriju. Seska/ Franča 2025. gada sezonas pirmais starts  Zviedrijas rallijā plānots no 13. līdz 16. februārim. Sesks tāpat kā pārējie trīs M-Sport Ford World Rally Team piloti Greguārs Munsters, Džošs Makerlīns un Jordans Serderidis sacensībās startēs ar Ford Puma Rally1 automašīnu. Seska pārstāvētā M-Sport Ford World Rally Team ir vienīgā no WRC komandām, kas šosezon atjauninājusi automašīnu krāsojumu, turklāt Seska pilotēto auto no pārējo komandas biedru automašīnām, kā ierasts, atšķir Latvijas karoga akcents.

Msrf 4

Starts Zviedrijā būs Seska debija ziemas rallijā ar Rally1 automašīnu. Lai gan pilota pieredzē ir tikai divi starti Zviedrijas rallijā ziemā, 2019. gadā un 2020. gadā, kad viņš izcīnīja otro vietu WRC junioru ieskaites kopvērtējumā, Sesks un Francis guvuši nozīmīgu pieredzi testa braucienos Somijā un vairākkārtējas uzvaras pašmāju ziemas rallijos, kas veido labu pamatu veiksmīgai debijai šonedēļ Zviedrijā.

“Esmu ļoti priecīgs atgriezties pie Rally1 auto stūres un M-Sport Ford World Rally Team komandas sastāvā. Iespēja saņemt atbalstu, ko sniedz M-Sport, Safety Culture un mūsu Latvijas partneri – tehnoloģiju uzņēmums Tet, 11.lv, Storent Latvia, Virši, Otaņķu Dzirnavnieks un citi atbalstītāji, lai šogad aizvadītu jau pusi no WRC sezonas posmiem, tā ir daudz lielāka iespēja parādīt savu mērķtiecību un ātrumu pie Rally1 automašīnas stūres,” prieku pauž Mārtiņš Sesks.

Zviedrijas rallijs WRC kalendārā ir vienīgais ziemas rallijs un, neskatoties uz saltajiem un sniegotajiem apstākļiem, arī viens no ātrākajiem. Pirmajā rallija dienā dalībniekiem jāveic astoņi ātrumposmi, otrajā dienā – septiņi, bet trešajā vēl trīs ātrumposmi. Kopējā sacensību distance ir 300.2 kilometri.

Msrf 2

“Ziemas ralliji ir tiešām lieliski, man ļoti patīk braukt šādos apstākļos un izmantot sniega kupenas ceļa malās. Pagaidām lielākos atklājumus varam sagaidīt saistībā ar to, kā Rally1 automašīna darbosies ziemas apstākļos, interesanti atklājumi mūs sagaida gan ar aerodinamiku, gan jaunajām Hankook ziemas riepām. Tie būs jauni atklājumi visiem, taču centīsimies savu mazo pieredzi aizstāt ar neatlaidīgu sagatavošanās darbu,” apņēmīgs ir Sesks.

“Salīdzinājumā ar ekipāžām, kas aizvada pilnu WRC sezonu, uz mums gulstas mazāks spiediens ilgtermiņā.  Veiksim ralliju pēc rallija un un tad jau varēsim redzēt, kā jūtamies un kāds ir mūsu temps,” spriež Mārtiņš Sesks.

M-Sport Ford World Rally Team vadītājs Ričards Milleners atzīst, ka Zviedrijas posms komandai radīs atšķirīgus izaicinājumus no tiem, kas bija WRC sezonas atklāšanas posmā Montekarlo: “Pirmajā WRC posmā uz starta izgāja divas automašīnās, Zviedrijā jau piecas (komandas sastāvā WRC2 klasē startēs arī igaunis Romets Jirgensons). Tas ir fantastiski, ka uz starta līnijas redzēsim šādu sastāvu, un, lai gan visām mūsu ekipāžām uz šāda seguma pieredze vēl jāiegūst, jau Montekarlo parādījām, ka ar pareizu pieeju varam sasniegt labus rezultātus. Ar šādu pat mērķi un šādā garā  startēsim arī Zviedrijā.”

Msrf 3

Pērn Mārtiņš Sesks un Renārs Francis trīs WRC posmos debitēja ar sarkani baltu – no parējās M-Sport komandas atšķirīgi krāsotu automašīnu. Šogad, kad agrāko balti zilo M-Sport World Rally Team krāsu shēmu nomainījusi dziļāka violeti zilā krāsa, komandas dalībnieku automašīnu bāzes dizains būs identisks, atšķirības piešķirs atbalstītāju logotipi un specifiski elementi, kas Seska un Franča gadījumā ir Latvijas karogs.

Ekipāžas sportiskajām gaitām iespējams sekot sociālo tīklu kontos „Twitter” @MSesks, „Facebook” @MartinsSesksRallying, „Instagram” @martins_sesks un mājaslapā www.martinssesks.com.

 

Foto: M-Sport Ford World Rally Team

Informāciju sagatavoja: Ieva Hmieļevska