Krosa komisija
17.02.2021

Reinis Nitišs: Šogad vairāk plānoju startēt Baltijā, taču skatīšos, kas notiek arī pasaulē

116262924 2682946838590117 4875954536144863560 O

Lēnām tuvojas autosporta jaunā sezona. Lai arī vairums autosporta disciplīnu kalendāri jau ir zināmi un sportisti jau var sākt plānot savus startus, diemžēl ir vēl disciplīnas, kuru kalendārus vēl nezinām, jo savas korekcijas turpina ieviest ”Covid-19”. Tāpat arī nav zināms, vai šobrīd visas plānotās sacensības varēs notikt. 

Gatavošanos jaunajai sezonai sācis arī latviešu autosportists Reinis Nitišs, kurš sarunā ar portālu Go4speed atskatās uz aizvadīto sezonu un ieskicē savus šīs sezonas plānus.

116262924 2682946838590117 4875954536144863560 O

Reini, ja atskatāmies uz pagājušo gadu, kas pagāja ”Covid-19” zīmē, kā tu to vērtētu? 

Lai arī kopumā pagājušais gads bija ļoti dīvains un mums visiem neparasts, no sportiskā viedokļa teiktu, ka man 2020.gads bija ļoti labs gads. Jā, mums sākumā plānā bija apjomīga rallija programma, kur gada sākumā paspējām aizvadīt divas sacensības Somijā, taču tad uz vienu brīdi ”Covid-19” dēļ mūsu rallija programma pieklusa, bet vasaras vidū atkal jau varējām dot virsū. Līdz ar to, ja tā rēķina, tad gada griezumā nobraucu plānoto sacensību skaitu rallijā, piedalījos pasaules rallijkrosa čempionāta posmā Rīgā, kā arī ar bagiju startēju rallijkrosa sacensībās. Līdz ar to teiktu, ka gads man bija piepildīts un kopējo sacensību skaits bija liels. Jā, sanāca mazāk aizvadīt testus, nekā bijām plānojuši, bet kopumā teiktu, ka neparastais 2020.gads no sportiskā viedokļa man bija labs. 

Rezultāti kopumā arī bija labi.

Jā. Liepājas ERČ posmā 3.vieta ”ERC 3 Junior” klasē, 3.vieta Lietuvas Samsonas Rokišku rallijā 2WD klasē, kā arī vairākas uzvaras rallijkrosā ar bagijiem. Ja neskaita to, ka ”Covid-19” vārds to visu nomāc, tad, veidojot atskaiti, man bija daudz ko sarakstīt. 

Bet noteikti pagājušā gada sākumā tava rallija programma bija plašāka.

Jā, bija plānots aizvadīt vairākas rallija sacensības (Igaunijā, Lietuvā), tāpēc mēs beigās nobraucām programmu minimums. Ja nebūtu ”Covid-19”, kā arī būtu palikuši visi partneri, tad kalendārs noteikti būtu bijis plašāks, un tad, iespējams, mēs šogad varētu startēt Junior WRC čempionātā. Bet ir tā, kā ir. 

”Covid-19” dēļ sponsorus un partnerus sanāca zaudēt daudz?

Protams, ka bija sponsori un partneri, kuri pateica, ka nevar mani atbalstīt 2020.gadā. Bija tādi, kas samazināja atbalstu un tas bija mazāks, nekā sākumā bija cerēts, bet bija arī atbalstītāji, kuri izpildīja visas sākotnēji paredzētās saistības, par ko viņiem liels paldies. Teiktu, ka no tā budžeta apjoma, kas sākotnēji bija plānots, mēs tikām pie kādiem 60%. Taču, protams, situācija ”Covid-19” dēļ nebija viegla nevienam, tāpēc jāpriecājas un jāsaka paldies tiem, kuri varēja atbalstīt. 

Jāņem vērā vēl fakts, ka tev gada sākumā bija pašam jāizveido sava rallija komanda, kas noteikti arī prasīja ne mazums līdzekļu.

Zinot mūsu mērķi – braukt rallijā –, mēs jau laicīgi pirms ”Covid-19” slēdzām pirmos līgumus. Jā, mūsu lielākais budžets tika iztērēts tieši gada sākumā, jo no nulles bija jāuzbūvē sava komanda. Tas nav tā, nopirkt tikai mašīnu un vienu nojumi servisa parkam. Bija jāmeklē cilvēki, aprīkojums, instrumenti u.t.t. Par mašīnu kredītu maksāju joprojām. No sākuma vienmēr ir jāiegulda vairāk, un tikai pēc tam tu maksā tekošos rēķinus par katrām sacensībām.

Kuras sacensības no sportiskā viedokļa pašam vislabāk patika?

Man personīgi patika Lietuvas rallijs, kā arī ”Rally Liepāja”, kur jau varēju atraisīties un braucot vairs tik daudz nedomāt sacensību laikā, kas iepriekš man neļāva atraisīties un traucēja. Jā, protams, Top braucējiem vēl zaudēju padaudz (apmēram 0,4 sek/km), bet, ja mēs paskatāmies, cik sekundes zaudēju gada sākumā, un salīdzinu to ar zaudēto Liepājā, tad varu teikt, ka līdz Liepājas rallijam soli uz priekšu spērām diezgan platu.

Kādi ir tavi plāni šai sezonai?

Šogad vairāk plānoju braukt ar bagiju rallijkrosā, aizvadot pilnu sezonu. Tāpat ir plāns pabraukt Baltijas mērogā. Šobrīd plānoju startēt arī ”Rally Liepāja” un, iespējams, citos rallijos. 

Skaties arī Eiropas un pasaules rallijkrosa virzienā?

Ja būs iespēja kādā Eiropas vai pasaules RX posmā braukt ar Supercar mašīnu, tad domāsim un skatīsimies. Kaut kādas sarunas, garām ejot, tiek runātas visu laiku, taču šobrīd par to vēl pāragri spriest, bet iespēja pastāv. 

Manuprāt, šis gads pasaules RX būs ļoti smags.

Jā, cik esmu runājis ar saviem ārzemju draugiem, tad visi ir lielā neziņā un nezina, ko darīt, kur braukt. Tikai pirms pāris dienām mēs uzzinājām jauno rallijkrosa promouteri, kuram arī šis gads nesolās viegls. Līdz ar to es arī šogad vairāk centīšos fokusēties uz pašmāju un Baltijas mēroga sacensībām.

Pagājušajā gadā, kad paziņoji savu rallija programmu, tev bija plāns startēt JWRC čempionātā. Šobrīd šī iedeja vēl ir spēkā?

Man tie gadi (Reinim šobrīd ir 25 gadi) strauji tuvojas, kad vairs nevarēšu braukt JWRC (līdz 28 gadu vecumam drīkst braukt). Lai brauktu JWRC, ir jābūt vairāku gadu programmai. Mārtiņš Sesks brauc daudz un labi, bet viņš joprojām cīnās, lai kļūtu par JWRC čempionu. Tas nav viegli izdarāms, bet, protams, novēlu viņam, lai tas izdodas. Tur vajadzīga vismaz trīs gadu programma. 

Cik saprotu, tad šobrīd tirgo savu rallija automašīnu, ko tikai pagājušajā gadā nopirki.

Jā, bet uztraukumam nav pamata (smaida). Ja atceries pagājušo vasaru, tad pārdevu savu lietoto automašīnu un pēc pāris dienām man no M-Sport komandas garāžā jau bija jauna mašīna, tāpēc no tā nav jābaidās. Šobrīd gribu pārdot šo auto, lai varu nomaksāt atlikušos rēķinus. Līdz ko būs jāgatavojas rallija sacensībām, domāju, ka nebūs problēmas ātri tikt pie jaunas rallija mašīnas. Nav jēga šobrīd turēt garāžā šo auto, tāpēc labāk dodu iespēju kādam tikt pie labas mašīnas.

Ir jau kāda interese par tavu auto?

Jā, kaut kāda interese jau ir, bet šobrīd lielākā interese ir par rezerves daļām, kas stāv šķūnīti (smejas). Esmu savilcis galus par rezerves daļām un jāsecina, ka tur ir ieguldīta diezgan liela summa. 

Ja pirksi jaunu auto, tad joprojām skatīsies R2 mašīnas virzienā?

Šobrīd grūti teikt. Tagad tirgū ir arī jaunais pilnpiedziņas Rally3 auto, kas arī liekas kaut kas interesants, tāpēc es labprāt kādā tuvākā nākotnē kaut ko tādu izmēģinātu. Skatīsimies.

Kuras tad šobrīd pēc tava plāna ir pirmās sacensības, kurās plāno startēt?

Ja nekas kardināli nemainīsies, tad aprīlī plānoju startēt LČ rallijkrosa 1.posmā.

Foto: Toms Paipals Photography

Informācijas avots:

www.go4speed.lv