Rallija komisija
13.02.2023

Rallija Sarma 2023 kopvērtējuma uzvara arī šoreiz latviešiem izslīd caur pirkstiem

Timmu Korge

Sestdien, 11. februārī, tika aizvadīts Latvijas rallija čempionāta pirmais posms – rallijs Sarma 2023. Visu rallija līdzjutēju uzmanība tika pievērsta šī rallija lielākajai intrigai – vai latviešu sportistiem pēc trīspadsmit gadu pārtraukuma izdosies izcīnīt kopvērtējuma uzvaru šajā tradicionālajā ziemas rallijā. Visu ralliju ļoti sīva cīņa par uzvaru kopvērtējumā noritēja starp igauni Timmu Korgi un Emīlu Blūmu. Lai arī visu ralliju vadībā bija Timmu, pēdējā ātrumposmā neticamu uzvaru, apsteidzot igauni par nieka 11 sekundes simtdaļām, “izrāva” Emīls Blūms. Brīdī, kad visi priecājās par latviešu uzvaru, tika atklāta Blūma automašīnas neatbilstība tehniskajiem noteikumiem, kam sekoja sāpīga diskvalifikācija un uzvarētāju lauru nonākšana igauņu Timmu Korges un Arro Vahtra rokās.

Sarma23 Podium

Par šādu uzvaru nepriecājās pat Timmu Korge: “Rallijā Sarma vienmēr ir bijis ļoti labs rallijs un tajā ir ļoti jauka atmosfēra. Mums vienmēr gribas te atgriezties. Šogad bija ļoti sarežģīti laikapstākļi – ļoti strauji kusa un brīžiem mums likās, ka mēs vadam laivu, bet viss beidzās labi. Par savu uzvaru uzzināju tikai apbalvošanas laikā, diemžēl tāds ir rallijs. Būt par uzvarētāju, protams, ir forši, bet šis nav skaistākais veids kā par tādu kļūt.”

Salīdzinoši sīva cīņa notika arī par trešo vietu (pirms Blūma diskvalifikācijas) rallija kopvērtējumā – tajā iesaistījās Mārtiņš Sesks, kurš faktiski bija teju tikpat ātrs cik Korge un Blūms, kā arī Jānis Vorobjovs un Karls Peders Nordstrands. Finišā Sesks bija ātrākais no šīs trijotnes, izcīnot otro vietu kopvērtējumā, savukārt Vorobjovs nespēja noturēt tādu tempu kā ziemas rallijā debitējušais Nordstrands.

Interesantas cīņas bija vērojamas ne tikai starp rallija kopvērtējuma līderiem – klasē LRC6, kurā sacenšas dalībnieki ar jaudīgām klasiskās piedziņas automašīnām – visu ralliju aizraujošu dueli demonstrēja Ronalds Baldiņš un Zigurds Kalniņš, kas noslēdzās ar Baldiņa uzvaru. Savukārt nedaudz mazjaudīgāku viena tilta piedziņas automašīnu klasē visi gaidīja Ivo Ķilpja un Kaspara Kaņepa-Kalniņa divcīņu, taču tā izpalika, jo Ķilpis kārtējo reizi rallijā Sarma piedzīvoja kūleni, bet Kaņeps-Kalniņš cīnījās ar tehniskajām ķibelēm. Abi šie sportisti attiecīgi piekāpās pārējiem savas klases dalībniekiem.

Rallija pirmajā aplī aizraujošu cīņu demonstrēja arī vēsturiskā rallija kausa ātrākās ekipāžas – Mārtiņš Svilis un Kristaps Dzīvītis. Diemžēl Sviļa automašīnu otrā apļa sākumā pievīla bremžu sistēma un Dzīvītis finišu sasniedza ar ļoti lielu pārsvaru pār saviem tuvākajiem sekotājiem.

Savukārt rallijsprinta ieskaitē Miks Ķenavs bija pārliecinoši ātrākais visos ātrumposmos, jo, jau pieminētais, Mareks Švarcs-Švampāns nebija tik ātrs, lai cīnītos par uzvaru, jo par godu sava stūrmaņa Armanda Lūkina dzimšanas dienai trasē iemēģināja Latvijā radīto Ford Fiesta NRC rallija automobili. Savukārt trešo vietu izcīnīja Vigo Rubenis, kurš bija viens no retajiem rallijsprinta dalībniekiem, kurš, nesacenšoties arī rallija ieskaitē, startēja aiz visiem rallija ieskaites dalībniekiem daudz savādākos ceļa apstākļos.

Plašāku informāciju par ralliju un visus rezultātus iespējams atrast čempionāta mājas lapā autorally.lv.

Informāciju sagatavoja: Ģirts Avotiņš, girts.avotins@gmail.com, +371 29467027

Foto: Raimonds Volonts un 4rati.lv