Latvijas Rallija čempionāta (LRČ) 2024. gada sezonā norisinājušies pirmie divi posmi “Alūksne” un “Sarma”, tādējādi iezīmējot pirmā cēliena jeb ziemas sezonas beigas. Čempionāta pirmajā posmā, rallijs “Alūksne”, uzvaru gan absolūtajā vērtējumā, gan Latvijas Rallija čempionāta vērtējumā burtiski izrāva Emīla Blūma / Didža Eglīša (“Mitsubishi Lancer Evo IX”) ekipāža, savukārt otrajā posmā, rallijā “Sarma”, absolūtajā vērtējumā ātrākie izrādījās igauņi Egons Kaurs / Alans Birjukovs (“Hyundai i20 VRT”), bet LRČ vērtējumā otrā uzvara Blūmam / Eglītim.
Vienlaicīgi ar Latvijas Rallija čempionāta (LRČ) jaunās sezonas sākumu Alūksnes novadā tika atklāta arī Igaunijas rallija čempionāta 2024. gada sezona. Tikmēr Gulbenes novadā notikušā rallija “Sarma” laikā tika dots starts arī Baltijas Jūras valstu čempionātam. Tāpat abos rallijos uz starta izbrauca arī Latvijas Vēsturisko rallija automašīnu kausa izcīņas un Latvijas Rallijsprinta kausa izcīņas dalībnieki.
Līdzīgi kā iepriekš, Latvijas Rallija čempionāta, Latvijas Vēsturisko rallija automašīnu kausa izcīņas un Latvijas Rallijsprinta kausa izcīņas posmos kopvērtējuma punkti pienākās katras ieskaites grupas 15 ātrākajām ekipāžām, uzvarētājiem tiekot pie 30 punktiem. Tikmēr LRČ reģistrētie dalībnieki sacenšas arī par “Power Stage” punktiem, trim ātrākajām ekipāžām attiecīgi saņemot piecus punktus par ātrāko rezultātu, trīs punktus par otro rezultātu un punktu par trešo rezultātu.
Tikmēr LRČ Junioru ieskaites dalībniekiem ir cita veida bonuspunktu sistēma – “Power Stage” punktu vietā jaunie braucēji saņem vienu papildpunktu par katru rallija gaitā uzvarēto ātrumposmu.
Latvijas Rallija čempionāts
Šogad Latvijas Rallija čempionāta LRČ1 ieskaites grupa noteikta kā absolūtā kopvērtējuma grupa, kurā vienkopus sacenšas visi LRČ reģistrētie dalībnieki, neatkarīgi no auto tehniskās specifikācijas. LRČ1 grupā ar divām uzvarām pārliecinoši līderi ir E.Blūms / Eglītis, iekrājot 68 punktus, ieskaites grupas otrajā pozīcijā ierindojas Jānis Vorobjovs / Guntars Zicāns (“Mitsubishi Lancer Evo VIII”), kuriem viena otrā vieta un viena trešā vieta, kas kopsummā dod 48 punktus. Ziemas sezonas izskaņā pirmo trijnieku noslēdz Kalvis Blūms (“Mitsubishi Lancer Evo”), kurš “Alūksnē” startēja ar savu ierasto stūrmani Ralfu Lipstoku, bet “Sarmā” ar Raimondu Zeiļuku. K.Blūmam divas ceturtās vietas un 38 punkti sezonas kopvērtējumā.
LRČ2 grupā, kurā ietilpst FIA Rally2 noteikumiem atbilstošas automašīnas, pārliecinošā līderpozīcijā ar 62 punktiem Turcijas pilots Kerems Kazazs (“Ford Fiesta Rally2”), kurš vienīgais startēja abos ziemas rallijos, savukārt igauņi Prīts Koiks / Kristo Tamms (“Škoda Fabia evo”) ar uzvaru pirmajā posmā nopelnījuši 35 punktus.
LRČ3 ieskaitē, kurā sacenšas FIA NR4, FIA Rally2 kit cars, FIA Rally3 un LAF N4-LV specifikāciju automašīnas, pirmajām divām ekipāžām identisks punktu skaits – 49 punkti. Ukrainietes Nadja Soboļeva / Tetjana Kravtsova (“Škoda Fabia R4”) finišējušas attiecīgi otrajā un trešajā vietā, bet Iļja Zakmans / Estere Zakmane (“Mitsubishi Lancer Evo X”) trešajā un otrajā vietā. Arī trešajā un ceturtajā pozīcijā ierindojas ekipāžas ar vienādu punktu skaitu – 35. Par uzvaru pirmajā posmā šāda punktu bagāža poļiem Timoteušam Abramovski / Sebastianam Vačam (“Ford Fiesta Rally3”), bet rallijā “Sarma” līdzvērtīgs guvums Guntim Lielkājim / Vilnim Miķelsonam (“Mitsubishi Lancer Evo X”).
LRČ4 grupā klasificētas tiek FIA Rally4, FIA R2, FIA Rally5, FIA R3, kā arī LAF R2-LV un A grupas automašīnas. Pēc pirmajiem diviem posmiem 48 punktus sakrājis Turcijas pilots, kurš startē ar Latvijas Automobiļu federācijas izsniegtu licenci, Kans Alakočs (“Renault Clio Rally4”), kurš pirmajā rallijā startēja ar Lietuvas stūrmani Justu Vičiūnas, bet otrajā ar latvieti Andri Mālnieku. Otrajā vietā cits jaunais ārzemju autosportists ar Latvijas licenci – soms Izaks Hatanmā (“Peugeot 208 Rally4”), kurš Alūksnē nopelnīja tikai vienu ieskaites punktu, bet Gulbenē tika pie maksimālā punktu skaita, kopā iekrājot 36 punktus. Trešajā vietā ar 33 punktiem igauņu ekipāža Karls-Markuss Sei / Martins Leotots (“Peugeot 208 Rally4”), kuri pēc uzvaras rallijā “Alūksne” sezonas otrajā posmā nestartēja.
LRČ5 grupā, kurā ietilpst pilnpiedziņas automašīnas ar dzinēja tilpumu līdz 4000 cm3, pirmās trīs pozīcijas sadalītas identiski, kā LRČ absolūtajā vērtējumā. Pirmajā pozīcijā Emīls Blūms, kurš iekrājis 70 punktus, tad seko Vorobjovs ar 54 punktiem, bet trīs ātrāko ekipāžu trijnieku noslēdz Emīla brālis Kalvis Blūms – 44 punkti.
LRČ6 grupā, kurā sacenšas ekipāžas ar vientilta piedziņas automašīnām, kuru dzinēja tilpums nepārsniedz 4000 cm3, ar attiecīgi pirmo un trešo vietu 61 punktu nopelnījuši Zigurds Kalniņš / Renārs Salaks (“BMW Compact”), bet par 14 punktiem mazāk polim Jačekam Sobčakam (“BMW E46 Compact”). Trešajā vietā ar 41 punktu ierindojas Viestura Tilgasa / Jāņa Puķīša ekipāža (“BMW 125”).
LRČ7 grupā, kurā ietilpst vientilta piedziņas automašīnas ar dzinēja tilpumu līdz 2000 cm3, 68 punktus un līderpozīciju nopelnījuši Madars Dīriņš / Gints Lasmanis (“Honda Civic”), kuriem uzvara abos rallijos. Ar divām otrajām vietām arī kopvērtējuma otrajā vietā ierindojas igaunis Karels Tolps (“Ford Fiesta R2”), iekrājot 52 punktus, bet Kristapam Tellem / Kasparam Grīvam (“Ford Focus”) 37 punkti un trešā vieta LRČ7 grupas kopvērtējumā.
LRČ Junioru ieskaitē startē visu grupu piloti, kuru vecums nepārsniedz 27 gadus, un kuri startē ar tehniskajiem noteikumiem atbilstošām vientilta piedziņas automašīnām. Starp “junioriem” ar 55 punktiem vadībā izvirzījies Dīriņš, kamēr otrajā vietā turks Alakočs, bet trešais igaunis Karls-Markuss Sei, kuriem attiecīgi 40 un 35 punkti.
Latvijas Rallijsprinta kausa izcīņa
Latvijas Rallijsprinta kausa izcīņas RSK8 grupā (automašīnām ar dzinēja tilpumu līdz 4000 cm3) pirmā pozīcija un 60 punkti turka Kazaza ekipāžai. Ar 40 punktiem otrajā vietā Vigo Rubenis / Kristaps Eglīte (“Subaru Impreza”), bet trešo pozīciju ar 24 punktiem dala Miks Ķenavs / Gundars Berķis (“Mitsubishi Lancer Evo VI”) ar lietuviešiem Ramūnu Čapkausku / Žilvinu Jurši (“Mitsubishi Lancer Evo IX”), abām ekipāžām punktus gūstot par otro vietu vienā no ziemas rallijiem.
Savukārt RSK9 grupā (startē ekipāžas ar vientilta piedziņas automašīnām ar dzinēja tilpumu līdz 3000 cm3), pirmajās divās vietās atrodas ārzemnieki ar Latvijas Automobiļu federācijas izsniegtām licencēm – soms Izaks Hatanmā iekrājis 60 punktu, bet turkam Kanam Alakočam 48 punkti. Pirmo trijnieku noslēdz Kristaps Telle, kuram 34 punkti.
Latvijas Vēsturisko rallija automašīnu kausa izcīņa
Latvijas Vēsturisko rallija automašīnu kausa izcīņā šogad drīkst startēt ar automašīnām, kas ražotas līdz 1999. gada 31. decembrim VRK11 grupā (ar dzinēju tilpumu līdz 4000 cm3) un līdz 1997. gada 31. decembrim VRK12 grupā (ar dzinēju tilpumu līdz 2000 cm3). Tāpat Latvijas Vēsturisko rallija automašīnu kausā jāņem vērā, ka dažādos posmos var atšķirties ātrumposmos veicamās distances garums. Ja standarta garums noteikts 74 km un mazāk, tad sacensībās ar garāku distanci tiek piemērots paaugstināts koeficients 1,5 vai 2,0 – atkarībā no sportiskās distances kopgaruma.
VRK11 grupā ar 90 punktiem vadībā izvirzījušies Kristaps Dzīvītis / Mārtiņš Rudevičs (“Audi 80”), izcīnot uzvaras gan rallijā “Alūksne”, gan rallijā “Sarma”. Otrie ar 72 punktiem Andris Spilva / Mārtiņš Krieviņš (“Subaru Impreza”), bet 31,5 punkti un dalīta trešā vieta divām ar “Subaru Impreza” startējošām ekipāžām Intaram Rezakovam / Elvijam Zebuliņam un Mārim Ertam / Matīsam Ertam.
Ar pilnu kopvērtējuma tabulu katrā no ieskaites grupām iespējams iepazīties Latvijas Rallija čempionāta oficiālajā interneta mājaslapā www.autorally.lv. Latvijas Rallija čempionāta sezona pēc pārtraukuma atsāksies ar apmaiņas posmu Igaunijā, kur 7. un 8. jūnijā norisināsies “Võru Rally”. Informāciju par Latvijas Rallija čempionātu meklē mūsu oficiālajā interneta vietnē www.autorally.lv, kā arī sociālo tīklu kontos Facebook, Instagram un X.
Foto: Latvijas rallija čempionāts
Informāciju sagatavoja: Jānis Unbedahts