Drifta komisija
11.09.2024

Bīstamajā Raganas katla driftā dominē juniori un meistari

Rk Raganas Katls 1

Tikai vienreiz gadā drifts notiek Biķernieku trases Raganas Katlā. Tās ir sacensības, kurām piemīt īpaša maģija, meža vidus, nav zonas internetam, visi driftu skatās kopīgi, retā reize, kad fani saplūst ar braucējiem un komandām savstarpējā komunikācijā un sacensību baudīšanā. Raganas katla drifts ir maģiskākais drifts gadā un arī šogad tas pierādījās.

Rk Raganas Katls 8

7.- 8. septembrī vienā no bīstamākajām drifta trasēm Eiropā uz starta stājās 46 Semi Pro sportisti un 24 PRO klases sportisti. Sacensības iesākās ar treniņiem, kur lielai daļai braucēju šī bija pirmā reize uz atjaunotā Raganas katla seguma, kas prasīja mazliet savādākus regulējumus un pielāgošanos. Pēc treniņiem tika aizvadīti kvalifikācijas braucieni. Lai arī sportisti trasē dodas pa vienam, stress un adrenalīns dara savu, un arī ja braucējs treniņos bijis stabils, tad, sākoties kvalifikācijai viss var mainīties. PRO klasē no 24 sportistiem pie punktiem izdevās tikt tikai 18 braucējiem, bet atlikušajiem 6 sacensības beidzās jau sestdienas vakarā.

PRO kvalifikācijā labākais lietuvietis Gediminas Levickas, kurš savā otrajā braucienā gāja uz pilnu banku un uzstādīja augstāko kvalifikācijas rezultātu – 94 punktus. Semi Pro klasē pretēji labāka situācija – ja treniņos viss izskatījās mazliet šaubīgāk, tad uz kvalifikāciju izskatījās, ka sportisti bija mazliet saņēmušies. Pirmais kvalifikācijas aplis aizritēja bez avārijām, bet, sākoties otrajam aplim, atkal adrenalīns darīja savu, un gandrīz katrs piektais dzīvojās pa katla vaļņiem vai riepu blokiem. Šoreiz vissmagāko avāriju piedzīvoja Ronalds Šaltens. Mēģinot otrajā braucienā uzlabot savu rezultātu, sportista auto tika pamatīgi bojāts, un lai arī sportists bija kvalificējies tandēmiem, nākamajā dienā viņš uz starta neizgāja. Šeit noteikti novēlām sportistam ātru auto salabošanu, lai jau oktobrī izietu uz starta lielajā sezonas finālā.

Vēl viens interesants fakts, kas reti tā notiek, bet arī Semi Pro kvalifikācijas uzvarētājs ieguva 94 punktus, abām klasēs vienāds punktu skaits labākajai kvalifikācijai. Šoreiz labākais Semi Pro kvalifikācijā juniors Mārtiņš Immermanis, kas ir viņa šīs sezonas labākais sniegums. Semi Pro no 46 sportistiem kopā punktus ieguva 38 sportisti, kur teorijā varēja dot iespēju braukt TOP48 tandēmus, bet pēc ilgām diskusijām tika lemts palikt pie standarta TOP32 saistībā ar trases specifiku.

Rk Raganas Katls 6

Galvenajā sacensību dienā svētdienā skatītājus un braucējus priecēja fantastisks laiks – skaidras debesis un silti saules stari. Diena iesākās ar PRO klase treniņiem, kur smagu avāriju piedzīvoja kvalifikācijas uzvarētājs Levickas, kurš gan spēja savu auto līdz tandēmiem saremontēt. Treniņos uz starta neizgāja vairākkārtējais Baltijas čempions Jānis Jurka, kuram šī bija atgriešanās uz starta. Jurka sestdienas treniņos demonstrēja ļoti labu sniegumu, tomēr svētdien auto pateica, ka cīņa šoreiz beidzās īsti nesākoties. Arī šeit novēlām sportistam auto salabošanu, lai Jāni pilnvērtīgi redzētu uz starta sezonas noslēgumā.

PRO klase brauca TOP32 tandēmu egli, kas tika veidota, lai visi kvalifikācijā ieguvušie sportisti iegūtu iespēju braukt tandēmus. Pirmā cīņa Aleksandram Vlasovam pret Tomu Jankovski, šoreiz pārāks Toms. Latviešu tandēmā Jānis Bērziņš pret Raivi Alkšāru, šoreiz labāks Jānis. Pēc diviem TOP32 braucieniem nu bija pilns TOP16, un cīņas solījās būt drastiskas, katram savs mērķis, sezonas piektais posms un konkurenti viens par otru spēcīgāki. Gediminas Levickas uzvar Jankovski, Rolands Bērziņš automātiski tiek TOP8, jo Jurka nestartē tehnisku iemeslu dēļ, Kroģeris šoreiz ar minimālu kļūdu piekāpjas agresīvajam Merillo, kuram pēc smagās avārijas sestdienā auto pa nakti lika kopā Latvijas komanda “Drifta Darbnīca”.

Rk Bluss

Bluša pirmais tandēms pret lietuvieti Vindžigelski rezultējas ar pārbraucienu, bet tā rezultātā uzvar Blušs. Otrajā egles pusē Burkovam, kas ir pašreizējais Baltijas līderis, pretī Jānis Bērziņš, kurš savu auto salika tikai piektdienas vakarā, nezinot vai vispār startēs, un Jānis apstādina Burkovu no tālākās cīņas šajā posmā, mazliet dodot vēl iespēju citiem cīnīties par Baltijas titulu 2024. Edmunds Bērziņš, kuram arī šīs bija pirmās sacensības šogad, piekāpjas igaunim Karel Piiroja, Strelkovs uzvar Vaidu, kurš cīnījās ar tehniku visu nedēļas nogali, un lietuvietis Macpreikšas uzvar igauni Viinapuu.

TOP8 solīja vēl skarbākas cīņas, un to jau redzējām pirmajā tandēmā. Rolands Bērziņš pret Gediminas Levickas, iespējams, dienas apspriestākais tandēms par rezultātu, Rolands demonstrēja ļoti skaistu vadošo braucienu, kas varbūt nebija tik labs no lietuvieša puses, bet atkal sekojošais brauciens no Rolanda puses nebija tas viņa labākais sniegums, un, lai arī vizuāli, uzmetot zemi pa gaisu, lietuvietis izbrauca ārpus trases, kur šķita, ka tādejādi viņam būs 0 par braucienu, veicot izpēti un izvērtējot visus video, arī FPV dronu video, varēja redzēt, ka lietuvietis izbrauc ārpus trases tikai ar 1 riteni, par ko ir tikai mīnus punkti, nevis 0 punkti, tāpēc šoreiz uzvar Levickas.

Rk Finals

Nākamajā pārī Blušs pret Merillo, uzvar Blušs, kurš ir tik ātrs šajā trasē, kā neviens cits, igaunis Piiroja uzvar Jāni Bērziņu, un lietuvietis Macpreikša uzvar igauni Strelkovu. TOP4 PRO klasē divi lietuvieši, viens latvietis un viens igaunis. Cīņas skarbas, katrs vēlas pjedestālu bīstamajā Raganas katlā, bet šoreiz tas izdodas lietuvietim Donatas Macpreikšas, aiz sevis atstājot komandas biedru Gediminas Levickas, bet trešais Kristaps Blušs. Viņam tikai otrais starts Raganas katlā, un abās sacensībās bijis uz pjedestāla, palikusi tikai 1. vieta neiekarota. Kāpēc meistaru pjedestāls? Jo visi viņi brauc ilgus gadus, tā teikt drifteri ar paprāvu drifta pieredzi.

SEMI PRO klase, pilns TOP32, visi noskaņoti agresīvi, visi grib uzvarēt, te par čempionāta sezonas punktiem cīnās ne tikai latvieši, bet arī igauņi. Kopvērtējums ir tik svarīgs kā vēl nekad, jo tomēr pirmspēdējais sezonas posms. Milzīgs prieks par visiem Latvijas sportistiem, kuriem šī bija pirmā reize Raganas katlā, noteikti vēlamies uzteikt visus Street, kuri ir pārnākuši uz Semi Pro. Viens no interesantākajiem Semi Pro momentiem bija mirklis, kad divi Semi Pro aizlienēja mašīnas no Pro, un sakrita tā, ka viņiem bija tieši jābrauc vienam pret otru. Henriks Dulbinskis aizņēmās Jāņa Bērziņa PRO klases auto, bet Mārtiņš Bērziņs sava brāļa Rolanda Bērziņa auto, un Semi Pro redzējām tandēmu ar PRO mašīnām.

Rk Immermanis

Līdz TOP8 latviešu sportisti visi bija tikuši jau galā ar visiem lietuviešim un igauņiem, cīņā atstājot tikai vienu lietuvieti un vienu igauni, kuriem bija jābrauc vienam pret otru, un tas jau nozīmēja, ka latvieši būs uz pjedestāla. TOP8 Immermanis uzveica Dulbinski, kurš brauca ar aizlienēto Jāņa Bērziņa auto, un uzveica tikai ar pārbraucienu. Armands Šteinbergs pieveica Verneru Martinsonu, kuram šis bija debijas gada labākais sniegums un šādā sarežģīta trasē, Daniels Baumanis pieveica savu vienu no lielākajiem sezonas konkurentiem Kirilu Maļinovski, bet igauņu juniors Altmets uzvarēja lietuvieti Kolosovas.

TOP4 – trīs juniori un Šteinbergs, bet reizē arī 3 debitanti Semi Pro klasē, tāpat visi četri viņi Raganas katlā brauca pirmo reizi sacensībās. Šoreiz labākie visi 3 juniori – šādi vēl nekad nebija bijis, ka, ja nav atsevišķu junioru tandēmi, visi uz pjedestāla dzer bērnu šampanieti, bet šoreiz tā notika. Pirmais Daniels Baumanis, kas ir viņa jau ceturtā uzvara pēc kārtas piecos posmos un kas ir arī vēl nebijis sniegums Latvijā. Otrā vieta šoreiz viņa komandas biedrs Mārtiņš Immermanis, kurš arī ieguva pirmo vietu kvalifikācijā, un Mārtiņam šis arī pirmais pjedestāls kā Semi Pro braucējam. Savukārt trešais igaunis Artūrs Altmets, kurš ir viens no lielākajiem Daniela konkurentiem Baltijas Semi Pro ieskaitē, jo viņu starpā ir tikai 20 punkti, bet labāko šim čempionātam noskaidros 5.-6. oktobrī Biķernieku lielajā trasē.

Rk Baumanis

Paldies visiem apmeklētājiem, sportistiem un komandām, ka bijāt kopā ar mums, aizvadot šīs fantastiskās sacensības. Šī noteikti būs nedēļas nogale, kas visiem paliks atmiņā, un jau nespējam sagaidīt, kad drifts Raganas katlā atkal atgriezīsies 2025. gadā.

 

Foto: Publicitātes foto

Informāciju sagatavoja: Elīne Berķe Bluša