Rallija komisija
12.08.2021

Bijušais WRC pilots Švarcs: Mēs vienkārši mīlam braukt uz jūsu valsti, jo jūtamies gaidīti

170235775 4064165360298676 3111119969432120888 N

Rallijsprintā Cēsis uz starta izgāja 16 gadus vecais vācu sportists Fabio Švarcs, kuram tas bija desmitais rallijs karjerā (ieskaitot miniralliju Saldus). Izcīnījis 11.vietu absolūti, Fabio desmit ekipāžu konkurencē izcīnīja uzvaru RK10 klasē. Pagājušajās brīvdienās Švarcs startēja ”Samsonas Rally Rokiškis”, kur tika izcīnīta 21.vieta absolūti un septītā vieta 2WD klasē, lai arī pēc pirmās dienas Fabio 44 ekipāžu konkurencē savā klasē ieņēma ceturto vietu.

170235775 4064165360298676 3111119969432120888 N
Foto: Jens Fuhrer

Pēc rallijsprinta ”Cēsis” Fabio atzina, ka šie ceļi bija ļoti ātri, tāpēc sākumā esot bijis grūti pie tiem pierast. ”Sākumā bija grūti pierast pie šiem ceļiem, jo tie bija ātri, bet, kad aprodi ar tiem, tad viss ir kārtībā. Kā vērtēju savu progresu? Ļoti labi. Ar katru ralliju sajūtas ir labākas un arī pārliecība aug. Arī šādi ātri ralliji man dod lielāku pārliecību pār saviem spēkiem. Kopumā uzskatu, ka esmu progresējis visās jomās, varbūt vienīgi jābūt precīzākam uz bremzēšanu, kā arī paātrinoties, izbraucot līkumus,” stāsta Fabio Švarcs, kurš šobrīd startē ar latviešu komandas ”Baltic Motorsport Promotion” komandas automašīnu.

Pēc Cēsu rallija sportists turpat aizvadīja testus ar pilnpiedziņas ”Ford Fiesta Rally2” automašīnu, ar kuru sportists ik pa laikam trenējas arī Vācijā. Fabio atzina, ka braukšana ar priekšpiedziņu un pilnpiedziņu viņam palīdz kļūt ātrākam.

”Uzskatu, ka tas ir labs salikums, braukt ar Rally2 un Rally4 mašīnām. Pēc tam, kad izbraucu ar Rally2 automašīnu, tur tas ātrums ir daudz lielāks, tāpēc, pārsēžoties atpakaļ pie Rally4 stūres, sajūtas sākumā ir kā palēlinātā filmā (smaida), bet kopumā uzskatu, ka tas man dod daudz, ka varu mainīt un braukt gan ar priekšpiedziņu, gan pilnpiedziņu. Man tas palīdz. Ar abām mašīnām ir jāmācās braukt.”

Protams, uz katrām sacensībām Fabio līdzi dodas ar viņa tēvs, bijušais WRC pilots Armīns Švarcs. Savas karjers laikā Armīns nobraucis gandrīz 190 rallijus, no kuriem 119 ir aizvadīti WRC. Švarcs, kurš WRC izcīnījis vienu uzvaru (1991.gadā Spānijā) un septiņas reizes kāpis uz goda pjedestāla, savas karjeras laikā pārstāvējis Škoda, Toyota, Hyundai, Mitsubishi un Ford rūpnīcu komandas, kas viņam ļāva sacensties ar tādiem braucējiem kā Kolins Makrejs, Ričards Bērns, Peters Solbergs, Sebastjans Lēbs, Markus Gronholms, Tomijs Makinens, Hari Rovanpera, Žils Panici, Fransuā Duvāls u.c. 

Jautāts, kā viņš vērtē sava dēla sniegumu, Armīns bija apmierināts ar rezultātu. ”Man svarīgākais bija, lai viņš finišē un servisa parkā nogādā veselu mašīnu, tādējādi, lai viņš turpinātu krāt nobrauktos kilometrus. Viņa uzrādītais ātrums rallijā Cēsis bija labs, viņš to spēja kontrolēt un, kad bija nepieciešams, palielināt. Man tas ir svarīgi, jo ceļi šeit bija ātri. Jā, tie šoreiz nebija tie tehniskākie, bet tev tāpat visu laiku, braucot tādā ātrumā, ir jākoncentrējas uz visiem 110%. Tādos ātros ceļos tu ļoti ātri mācies, un tas ir svarīgi. Tev nav laika domāt un tev nav vietas kļūdām,” portālam Go4speed stāsta 1996.gada ERČ čempions Armīns Švarcs, kurš piebilda, ka Fabio plāno startēt arī Louna Eesti un Sāremā rallijos. 

Fabio šobrīd ir tikai savas rallija karjeras sākumā, tāpēc nav zināms, vai talantīgais vācu sportists ies to pašu ceļu, ko gāja Kalle Rovanpera un Olivers Solbergs. ”Jā, plāns ir tāds, ka viņš grib kļūt par profesionālu rallija braucēju, tāpēc viņš pie tā strādā. Daudzi runā, ka viņš ies to pašu ceļu ko Kalle Rovanpera, Olivers Solbergs, un viņu gaida spoža nākotne, bet to nevar teikt par katru cilvēku. Jā, viņš mēģinās iet to pašu ceļu un kļūt par profesionālu rallija braucēju, un viņam tas patiktu, taču to nekad nevar zināt, vai tas izdosies. Ir daudz dažādu lietu, kam ir jānotiek, lai tas īstenotos. Vajadzīgs budžets, talants, komanda, mašīna. Tas nav tik viegli kā futbolā, kur tev vajag bumbu un kedas. Bet, protams, cik varēšu, tik centīšos viņam palīdzēt. Taču svarīgi, lai viņš pats sāk attīstīties un pats pieņem lēmumus.”

Uz jautājumu, vai Armīns pirms Fabio devās uz Latviju konsultējās ar saviem bijušajiem cīņu biedriem Peteru Solbergu vai Hari Rovanperu, Švarcs atzina, ka ”Jā, sākumā runāju ar Peteru, lai noskaidrotu, kas mums būtu nepieciešams, lai Fabio varētu startēt šeit. Solbergs atzina, ka Latvijā ir lieliska iespēja, kur gūt pirmo īsto rallija pieredzi, jo ceļi esot ātri un sarežģīti.”

Sarunas turpinājumā Armīns atzina, ka Fabio nākamgad Vācijā plāno piedalīties šosejas sacensībās, jo tas viņam ļaus turpināt uz asfalta apgūt braukšanas pamatus, slīpēt nianses, jo uz grants šādas svarīgas lietas nevar iemācīties, jo, lai brauktu rallijā, ir jābūt labiem instinktiem, lai pārvaldītu auto. 

Sarunas nobeigumā Armīns pateicās Latvijai par doto iespēju šeit braukt, kā arī slavēja rallija organizāciju, fanus. Bijušais WRC pilots atzina, ka šādi ceļi, kādi ir Latvijā, jebkuram jaunajam braucējam ļauj ātrāk iemācīties braukt rallijā. 

”Pats galvenais, ka mums ļoti patīk braukt uz Latviju, jo šeit ir ļoti, ļoti jauki cilvēki, kas mūs vienmēr uzņem ļoti labi. Arī rallija apkārtējā vide ir ļoti jauka un mēs šeit jūtamies gaidīti, par ko ir liels prieks. Ceļi šeit ir vienreizēji un fantastiski. Organizācija lieliska – ko vēl var vēlēties. Teikšu tā, ka, lai iegūtu šādu pieredzi, kādu mēs guvām šajos ceļos (domāts rallijs Cēsis), mums Vācijā vajadzētu nobraukt kādu pussezonu, jo mums nav tādu ceļu. Līdz ar to esam apmierināti, ka mums ir tāda iespēja startēt šeit, Latvijā. Fabio izbauda šos ātros ceļus, viņam patīk latviešu līdzjutēji. Kā jau minēju, jūsu organizācija ir ļoti jauka un pretimnākoša jebkurā laikā,” nobeidz Švarcs, kurš piebilda, ka nākamgad Fabio plāns ir atgriezties šeit un turpināt startēt Latvijā, kur esot ļoti laba skola. Iespējams, kādā no rallijiem Fabio redzēsim pie R5 auto stūres.

Informācijas avots:

www.go4speed.lv