162 dalībnieku sastāvā Cēsu novadā, Krīvu pusē 13.janvārī sākās 2024.gada Vidzemes Ziemas autosprinta kausa sezona ar 1.posmu “Krīvi”. Sacensību rītā termometra stabiņš bija noslīdējis līdz -20° un trases segumu pilnībā klāja ledus ar vieglu sniega kārtiņa, kas ātri vien tika noslidināta. Viskuplāk pārstāvētās klases posmā (25 dalībnieki katrā) bija pilniedziņas radžu 4WD-R un aizmugures piedziņas radžu RWD-R klases.
Kupenu neesamība spējīgākajiem dalībniekiem ļāva izmantot plašās trases dotās iespējas, kur varēja atrast pa kādam zāles pleķim. To vislabāk spēja izmantot autokrosa leģenda Gints Bujāns (VAZ 2108), kas savāca uzvaras visās priekšpiedziņas klasēs : FWD, FWD-R un FWD-REILAT. Kā sīvu konkurentu Bujānam sevi pieteica Rīgas kausā startējošais Mareks Matvejevs (Toyota Yaris), kurš spēja izcīnīt otro vietu FWD-R un trešo FWD klasēs. Starp Matvejevu un Bujānu FWD klasē iespraucās Kristers Bernāts (Peugeot 206), bet FWD-REILAT klasē aiz bujāna Markuss Upītis (Opel Astra) un Rolands Bērziņš (Toyota Yaris). Radžu klasē FWD-R trešais Edgars Eltermanis (Ford Escort).
Aizmugures piedziņas bez radžu klasē iepriekšējās sezonas top braucējiem kārtīgu pārsteigumu sagādāja 13 gadus jaunais Gustavs Vagulis (BMW 316) , aiz sevis atstājot gan Tomu Lielkāji (BMW) , gan Igoru Makarovu (BMW 325). Radžu klasē trešais Toms Lielkājis (BMW), otrais Jānis Bērziņš (BMW 330D) un pirmais Igors Makarovs (BMW 325). Monoriepu RWD-R klasē uzvaru svinēja Helvijs Plaudis (Volvo 240).
Ātrākajā klasē ar pilnpiedziņas auto 4WD-R trešais Miķelis Būka (Subaru Impreza), otrais Adrians Apsītis (Toyota Yaris GR), bet uzvaru jauniešiem nevienā no trīs braucieniem neatdeva Latvijas autosprinta kausa 2020.gada uzvarētājs 4WD un 4WD Open klasēs – Rolands Kaucis (Subaru Impreza). Arī bez radžu 4WD klasē Rolandam panākumi – otrā vieta, aiz sevis atstājot minirallija 4WD Rookie klases uzvarētāju Jāni Lazdiņu (Subaru Impreza). Pirmais 4WD un 4WD-REILAT klasē stabilais Elmārs Aukšmuksts (Subaru Impreza). 4WD-REILAT klasē otrais Miķelis Būka (Subaru Impreza), pjedestālu noslēdz Arnis Lucs (Audi A4).
DĀMU klasē trešo vietu ieguva debitante Sindija Gabrāne (BMW E46) priekšā palaižot, Natalju Kamisarovu (Subaru Impreza) un Elmāra sievu Renitu Aukšmuksti (Subaru Impreza). Jauniešu klasē līdz 18 gadiem JUNIORI pirmais iepriekšējā sezonā progresējušais Klāvs Līviņš (Mazda 323), kurš aiz sevis atstāja Gustavu Vaguli (BMW 316) un Armandu Bujānu (VAZ 1119). Skatāmākajā BUGGY klasē pirmais Rinalds Randa (CAN AM Maverick X3), otrais Roberts Veismanis (CAN AM Maverick X3). Sacensību rezultāti pieejami – https://ej.uz/VZAK24_1posms_rez.
Atgādināsim, ka autosprinta sacensības var piedalīties gan ar ielas, gan sportam paredzētu automašīnu. Kādam tas ir pirmais solis autosportā, labi pavadīta nedēļas nogale, kādam tas ir treniņš pirms lielāka mēroga sacīkstēm. Kas rezultātus šeit padara līdzīgākus, ir ielas riepas. Jau trešo sezonu visām trīs piedziņām ir mono riepu klases – REILAT. Sinoptiķu prognozes izskatās labvēlīgas arī sezonas turpinājumam 27.janvārī Madonas pusē, “Raibenēs”. Informācijai iespējams sekot – fb.com/vidzemeskauss.
Vidzemes ziemas autosprinta kauss norisinās sadarbībā ar BioVide-Kanalizāciju izbūve, SinhroC, SarsAuto Exol pārstāvi Baltijā, WSC – darba drošība, Metālu Pasaule, Juveks-V, Teika Workshop, Tolmets Vidzeme, Druku nodrošina PRINTMii, Riepu Partneris – ReiLat, Informatīvais atbalstītājs – www.4rati.lv.
Foto: Vidzemes Ziemas autosprinta kauss
Informāciju sagatavoja: Māris Millers, organizators