Rallijs karuselis

Rallijs karuselis

Ja dzirdam vārdu “rallijreids”, nāk prātā leģendārais Dakaras rallijs. Jā, tā ir rallijreida klasika, tiesa, pēdējos gados mainījusi savu formātu un pat norises vietu.

Latvijas sportisti pirms nepilnas desmitgades satricināja pasaules rallijreida eliti gan ar savu spožo sniegumu sacensībās, gan Andra Dambja būvētajiem rallijreida automobiļiem OSCar. Latvieši prata sasniegt top-30 pozīcijas, kas milzīgajā konkurencē, kurā toni nosaka arī atsevišķi pasaules autoražotāji, bija lieliski panākumi.

Tobrīd arī Latvijā tika aizvadītas rallijreida sacensības. Dažādu tehnikas līmeņu un klašu cīņās tika noteikti Latvijas čempioni.

Kad Dakaras rallijreids – tāds, kādu to zinām – pārcēlās no Āfrikas uz Dienvidameriku, Eiropas sportistiem daļai zuda motivācija šajā sacīkstē piedalīties un uz to tiekties – attāluma, loģistikas un izmaksu dēļ. Tāpēc modes kliedziens apklusa arī Latvijā. Taču apvidus automašīnu braukšana joprojām ir sportistu sirdīs, tāpēc tiek aizvadītas rallijreidam pietuvinātas mazāka formāta apvidus sacensības.

Rallijreida pamatbūtība ir vairāku simtu, pat tūkstošu kilometru garas distances veikšana ar orientēšanās elementiem. Trase var būt izvietota kā satiksmes ceļos, tā bezceļos – kā Dakaras gadījumā tuksneša kāpās.

Izmantotā tehnika pārsvarā ir apvidus automašīnas, kurās kopā startē ekipāža – pilots un stūrmanis. Tomēr ir drosminieki, kuri ar speciāli būvētiem bagijiem startē arī vienatnē.